Vanessa Hirschhäuser M.Sc.
Fortstraße 7
Gebäude: K
Raum: 3.26
76829 Landau
Tel.: +49 6341 280-31272
Tel.: +49 6341 280-36711 (Sekretariat)
E-Mail: vanessa.hirschhaeuser@rptu.de
Uhr
Zusatzinformationen:
Nach Vereinbarung
Seit April 2019: Wissenschaftliche Mitarbeiterin (Doktorandin) am Institut für Kommunikationspsychologie und Medienpädagogik, Abteilung Medienpsychologie, Universität Koblenz-Landau
2017-2018: Freelancerin beim Institut für Strategie und Kommunikation in Frankfurt am Main
2016-2019: Master Studium der Psychologie mit dem Schwerpunkt Kommunikations- und Medienpsychologie, Universität Koblenz-Landau
2016: Praktika beim Institut für Strategie und Kommunikation und Publicis Pixelpark
2012-2015: Bachelor Studium der Angewandten Psychologie mit dem Schwerpunkt Markt-, Werbe- und Medienpsychologie, Hochschule Fresenius Frankfurt am Main
Publikationen:
Weber, S., Appel, M., Steffens, M. C., & Hirschhäuser, V. (2020). Just a joke? Can sexist comedy harm women’s cognitive performance?. Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts. Advance online publication. https://doi.org/10.1037/aca0000369
Konferenzbeiträge:
Hirschhäuser, V., & Winter, S. (2022, September). Selective exposure and morality: The effect of moral comments and group processes on information selection in social media. Paper presented at the 52nd DGPs Congress, Hildesheim, Germany.
Hirschhäuser, V. & Winter, S. (2021, May). The Influence of Moral Framing and Impression Motivation on the Persuasive Effect of YouTube Comments. Paper presented at the annual conference of the International Communication Association. Virtual Event.
Hirschhäuser, V. & Winter, S. (2021, September). “That’s immoral!” The influence of morally-framed arguments and identification processes on information selection in social media. Poster presented at the Media Psychology conference of the German Psychological Society DGPs. Aachen, Germany.
Hirschhäuser, V., & Winter, S. (2022, May). “That’s immoral!” The influence of morally-framed arguments and identification processes on information selection in social media. Poster accepted for presentation at the annual meeting of the International Communication Association (ICA), Paris, France.
- Moralische Debatten in sozialen Medien (Moral Reframing)
- Informationsauswahl in digitalen Medienumgebungen
- Meinungsbildung und in sozialen Netzwerken
- Persuasive Wirkung von Nutzerkommentaren
- Einfluss von Medieninterventionen auf die Einstellung